به وبلاگ شهر من خوش آمدید

شهرمن

نمایش تصاویری از شهرستان شازند و ...

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

google+

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 974
بازدید کل : 34473
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

شهرمن


توسعه پايدار شهري

توسعه پایدار به مفهوم حرکت بر محور انسان-محیط است و توسعه امکانات اقتصادی با توجه به ملاحظات محیطی و عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار مي دهد. توسعه پایدار پس از مشکلات ایجاد شده از توسعه صرفا اقتصادی پس از جنگ جهانی مطرح گردید. جایی که توسعه بی رویه باعث اختلافات طبقاتی و مشکلات زیست محیطی عدیده ای شده و مسير توسعه به ابعاد محيطي و اجتماعي کمتر از اقتصادي بها داده بود.

با توسعه روزانه شهري شدن زندگی بشر مفاهیم مربوط به توسعه پایدار به این حیطه وارد گردید و توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی,فضایی و محیطی نسبت به شهر است. شهرها در سال 2020 جمعيتي معادل 75 درصد کل جهان را در عینی در خود جای خواهند داد که تقريبا 2 درصد از فضاي شهري را در اختیار دارند. بنابر این این تراکم عجیب و بی سابقه جمعیت و نیاز عمومی به جذب منابع اساسی منجر به بهره برداری های غیر طبیعی از منابع محلی و استثمار منابع همسایگی خواهد شد. آثار این توسعه با پس ماند های غیر قابل پیش بینی به جای مانده از شهرها ادامه داشته و آلودگی ها و بیماری ها و گونه های زندگی حاشیه ای جدید محصول این توسعه خواهد بود.

اما توسعه پایدار شهری به عنوان جزئی از توسعه پایدار بر پایه استفاده معقول از منابع طبیعی استوار شده است و در این نوع توسعه ملاحظات سه گانه, محيطي, اقتصادي و اجتماعي در کنار هم لحاظ خواهد شد.بنابر اين شهر پايدار برآمده از فرايند توسعه اي است که هنيت و امکان ارتقاي هميشگي سلامت اجتماعي - اقتصادي بوم شناسانه شهر و منطقه را  فراهم کرده و اين ذهنيت و امکان را به عينيت و اقدام مبدل ساخته است.

 

 

 

منیع : سایت مدیریت مرجع شهری

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 8 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آلبوم تصاویر شهرستان شازند شماره شش

چشمه روستای عنبرته

 

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 7 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

شكي كه انسان را عوض كرد!؟

در فولكلور آلمان ، قصه اي هست كه این چنین بیان می شود :

مردي صبح از خواب بيدار شد و ديد تبرش ناپديد شده . شك كرد كه همسايه اش آن را دزديده باشد ، براي همين ، تمام روز او را زير نظر گرفت.

متوجه شد كه همسايه اش در دزدي مهارت دارد ، مثل يك دزد راه مي رود ، مثل دزدي كه مي خواهد چيزي را پنهان كند ، پچ پچ مي كند ،آن قدر از شكش مطمئن شد كه تصميم گرفت به خانه برگردد ، لباسش را عوض كند ، نزد قاضي برود و شكايت كند .

اما همين كه وارد خانه شد ، تبرش را پيدا كرد . زنش آن را جابه جا كرده بود. مرد از خانه بيرون رفت و دوباره همسايه اش را زير نظر گرفت و دريافت كه او مثل يك آدم شريف راه مي رود ، حرف مي زند ، و رفتار مي كند .

نويسنده: همشهری تاريخ: 5 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پزشکی سلامت

نوشابه‌هاي انرژي‌زا بي‌اثر هستند؟

نوشابه‌هاي انرژي‌زا سرشار از كافئين نه تنها تاثير مثبتي بر بدن انسان نمي‌گذارند بلكه عوارض پزشكي فراواني نيز همراه دارند.به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تايمز، شركت‌هاي توليد نوشابه انرژي‌زا در واكنش به انتقادات فراواني كه به محصولات‌شان مي‌شود، اعلام كردند ميزان كافئين اين‌گونه نوشابه‌ها تقريبا با يك فنجان قهوه‌اي كه نوجوانان مي‌نوشند برابراست. دكتر ايتسون ليپ‌شولت، متخصص اطفال در مدرسه پزشكي دانشگاه ميامي و همكارانش اطلاعات 121 گزارش رسانه‌اي درباره نوشابه‌هاي انرژي‌زا را بررسي كردند. آنها پي بردند اين‌گونه نوشابه‌ها حاوي 70 تا 80 ميلي‌گرم كافئين،‌نوعي گياه به نام گارانا، تائورين – نوعي اسيد آمينه – ويتامين و افزودني‌هاي شيرين‌كننده هستند.دكتر ليپ شولت گفت: «بررسي‌ها نشان داده به رغم استفاده 30 تا 50 درصد نوجوانان و جوانان از نوشابه‌هاي انرژي‌زا هيچ نشانه‌اي از كاهش وزن، افزايش انرژي و بنيه و بهبود عملكرد ذهني بدني در آنها ديده نشده است. او افزود: كودكان و نوجوانان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، كليوي، كبد، حملات صرع، ديابت و ترشح بيش از حد غده تيروييد كه نوشابه انرژي‌زا مصرف مي‌كنند بيشتر در معرض خطر آسيب‌هاي جسمي قرار دارند. به همين دليل پزشكان اطفال و والدين بايد كودكان و نوجوانان را از نوشيدن اين نوشابه‌ها برحذر دارند.اما مائورين استورلي از انجمن توليدكنندگان نوشابه آمريكا گفت: اين‌گونه تحقيقات چيزي جز اطلاعات گمراه‌كننده درباره نوشابه‌هاي گازدار، عناصر تشكيل‌دهنده و سيستم نظارت بر توليد آنها نيست. او در پايان خاطرنشان كرد: نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد ميزان كافئين موجود در اين‌گونه نوشابه‌ها كمتر از نوشابه‌هاي گازدار، قهوه و چاي است.

منبع : سلامت ایران

نويسنده: همشهری تاريخ: 4 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سالروز شهادت امام رضا عليه السلام بر همگان تسليت باد
سالروز شهادت هشتمين اختر تابناک ولايت و امامت ، خورشيد پر نور ايران زمين ، امام رضا عليه السلام بر همگان تسليت باد.


 

نويسنده: همشهری تاريخ: 3 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 59 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ شهر من خوش آمدید. این وبلاگ برداشت آزاد شما از تصاویری است که در شهر من (شازند) رخ می دهد ، و نیز ارائه موضوعات مختلف دیگر ، با ما باشید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to shazandphoto.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com